De geschiedenis van de Powerbar Ride Bar

PowerBar Ride Bar blog history image
Bezig met laden...
De geschiedenis van de Powerbar Ride Bar

Nadat je valt, wil je leren hoe je weer op moet staan. De Canadese marathonloper Brian Maxwell kreeg in 1983 te maken met een flinke sportieve tegenvaller: 10 kilometer voor het einde van de finish stortte de atleet in. Hij was uitgeput en kon niet meer verder. De volgende drie jaar stonden bij Brian in het teken van het zoeken naar een manier om de spreekwoordelijke man met de hamer te slim af te zijn. Hij ging in gesprek met voedingsdeskundigen en deed onderzoek naar voeding voor atleten. Dit was het begin van de ontwikkeling van de eerste Powerbar: een energiereep met een mix van koolhydraten, vitamines en mineralen.

Het begin van het merk Powerbar

In 1986 richtte Brian in Berkley (Californië) het merk Powerbar op. Het eerste product dat hij op de markt bracht was de ‘PowerBar Energize Bar’, een 65 grams reep van 12 centimeter. Bij atleten waren deze repen al snel gewild. In de daarop volgende jaren werden ingrediënten aangepast, smaken geoptimaliseerd en het design verder ontwikkeld. Binnen ‘no time’ waren de repen te koop in 35 verschillende landen.

In 2007 introductie allereerste Powerbar Ride Bar

Een reep speciaal voor atleten was innovatief, maar er werd snel duidelijk dat er vraag was naar meer. Powerbar werd een gevestigde naam in de wereld van sportvoeding en was vooral populair onder (top)sporters.

Maar als sporter of actieve consument lust je gedurende de dag vaak ook wel iets tussendoor. Er is een ruime keus aan chocolade candybars in de markt die heerlijk smaken, maar ze bevatten ook vaak veel suiker. Niet de beste keuze voor een gezondheidsbewuste consument.

De candybars leveren niet de juiste energie die je nodig hebt tijdens een inspanning of gedurende de dag. Dit bood voldoende ‘food for thought’ voor de ontwikkelaars bij Powerbar. In 2007 werd de Powerbar Ride Bar gelanceerd. Een smeuïge energiereep, met functionele koolhydraten en eiwitten en een smaak die je mag verwachten van een candybar.

Ook vanaf 2016 krijgt de Ride Bar upgrades!

De Ride Bar mogen we vanaf de introductie meteen een doorslaand succes noemen. Gedurende de jaren wordt de verpakking met regelmaat van een update voorzien. In 2016 worden deze bijvoorbeeld voorzien van een vernieuwd Powerbar logo. Daarnaast komt er een nog grotere focus op de tasty binnenkant, ruimte om magnesium als ingrediënt te noemen en het gebruiksmoment als advies toe te voegen: vóór en tijdens (sportieve) inspanning. Al die jaren blijft de receptuur onaangepast, wat goed is hoeft niet altijd beter!

Als je aan de smaak niets kan verbeteren dan moet je op zoek naar een nieuwe en verrassende variant. De reden om begin 2019 een nieuwe smaak binnen de Ride Bar familie te introduceren: de eerste Ride Bar omhuld met witte chocolade, in een heerlijke kokos en karamel smaak!

 De Ride Bar is een verantwoorde snack

Inmiddels mag het duidelijk zijn dat je de Ride Bar niet alleen vóór en tijdens inspanning kan eten, maar ook als lekkere en verantwoorde snack of tussendoortje.

De Ride Bar behoort al jarenlang tot de best verkochte repen van Powerbar. Nog een reden om de reep uit te proberen of toe te voegen aan je assortiment. Bekijk de Powerbar Ride Bar in onze webshop en ervaar het zelf!

powerbar ride bar image powerbar ride bar image

Zakelijke klant? 

Meer informatie over NutriSense als leverancier van sportvoeding en voedingssupplementen

Previous article:
Next article:
Copyright © 2023 NutriSense